Hvad koster det at få fjernet affald?

Her er en guide til priser på affaldsfjernelsestjenester
+150.000 kunder

Find en Afhentning af skrald og affald

Opret en opgave, modtag bud og få opgaven udført

Det er gratis og tager 2 minutter.

Hvad koster det at få fjernet affald?

At få fjernet affald koster typisk mellem 180 DKK til 2000 DKK. Prisen påvirkes af flere faktorer, herunder affaldets type, mængde og placering. Prisen for at fjerne affald afhænger af flere faktorer, som f.eks. farligt materiale som asbest, der er dyrere og koster typisk mellem 450 og 2000 DKK. Almindeligt metalskrot kan koste mellem 180 og 475 DKK. Prisen kan også påvirkes af materialets størrelse, vægt og transportafstand.



Gratis Prisberegner

Beskriv din opgave og modtag et prisestimat på under 10 sekunder

Baseret på 150k+ opgaver

Bruger AI til at udregne pris

Matcher med rigtige opgaver

Min. 25 anslag

Det kan være et kæmpe arbejde at sortere dine ejendele, og få skilt skattene fra skraldet. Men det kan være en lige så stor opgave at fjerne skraldet, når du endelig har fundet ud af, hvad det er. Så måske skulle du spare dig selv besværet? Der er en række muligheder for let og billig bortkørsel af affald. Sørg dog for, at have dine personlige behov for øje, og beslut dig derefter for, hvor meget du har i sinde at bruge.

Skal jeg ansætte en affaldsfjerner?

Hvis tanken om selv at skulle stå med opgaven virker uoverskuelig, så kan du med fordel få hjælp udefra. Her finder du eksempler på nogle af de typiske situationer, hvor folk benytter sig af affaldsfjernere:

  • Når der er et omfangsrigt materiale, som ikke kan være i dit køretøj
  • Hvis du ikke har en praktisk bil, varevogn eller lastbil til at køre dit storskrald væk
  • Situationer, hvor du skal transportere dit skrald over lange afstande
  • Hvis du ikke har tiden til at udføre opgaven selv
  • Når der er materiale som kræver specialiserede færdigheder, eksempelvis farligt materiale eller asbestprodukter

Men at bruge affaldsfjernere, er ikke for alle. Måske du selv ønsker at udføre arbejdet i følgende situationer:

  • Der er kun en lille mængde affald, som skal fjernes
  • Du har venner, som gerne vil hjælpe dig med opgaven
  • Du har let adgang til en lastbil eller anden transport

 Hvad kan jeg ansætte en affaldsfjerner til?

Hvis noget ikke længere bruges, kan du betale for at få det fjernet. Mere specifikt er der en række almindelige situationer, hvor folk er glade for at betale en ekspert for at skaffe deres affald af vejen. Ofte involverer disse situationer en form for byggearbejde og/eller renovation i hjemmet, eller på kontoret. Hvis du nogensinde har renoveret, ved du sikkert, hvor hurtigt nedskæringer, gamle mursten og savstøv kan hobe sig op i, og omkring huset. Så det er meget praktisk at betale prisen for bortkørsel af affald, så en fagmand kan få det fjernet hurtigst muligt. 

Andre situationer, hvor folk drager nytte af affaldsfjernere, er, hvis de eksempelvis har brug for at fjerne grønt affald, eller hvis der er for meget husholdningsaffald at tage sig af som enkeltperson. Det kan også være, når de prøver at hjælpe en ven eller slægtning af med dårlige hamstringsvaner, eller når kontoret endelig står til at få den meget tiltrængte makeover.

Container fyldt med affald

Kan jeg bede en affaldsfjerner om at sortere mit affald?

Det afhænger af, hvem det er du ansætter. Generelt set, jo mere specialiseret en handyhander, du har hyret, jo større er chancen for, at de ikke selv vil bestemme, hvad der kan præciseres som affald. Derudover vil en specialist højst sandsynligt kræve mere i timen, så du kan forblive klarsynet og præcis i din sortering. På den måde kan de holde sig til de områder, du ikke kan klare selv.

Når det er sagt, vil størstedelen af ​​affaldsfjernere nok være klar på at skulle både sortere, og fjerne dit affald. Igen skal du dog bare huske, at jo mere du får din handyhander til at gøre, jo mere vil du sandsynligvis skulle betale.

Hvilke spørgsmål skal jeg stille min handyhander?

Hvis du overvejer at ansætte en handyhander eller allerede har taget kontakt til en, er der en masse spørgsmål, du måske kunne have brug for at stille dem. Overvej om nogle af nedenstående spørgsmål er passende for din situation:

  • Hvor vil de tage dit skrald hen? (Dette spørgsmål kan være vigtigere end du tror. Hvis du får fjernet materiale, der kræver specialbehandling, eksempelvis asbestaffald, kan det være vigtigt, af såvel juridiske som etiske årsager, at vide, at det tages et passende sted hen).
  • Hvordan opkræver de? (Nogle affaldsfjernere opkræver pr. stykke, eller har på en anden måde en fast sats. Andre opkræver pr. timers arbejde. Det er vigtigt at vide, hvad du skal af med).
  • Rengør og fjerner de? (Det kan sagtens ske, at din affaldsfjerner fjerner alt du har sat dem til, men efterlader din ejendom støvet eller snavset. Det behøver dog ikke at være sådan. Det er derfor en god idé at gøre din fagmand klar på den tilstand, du vil have, at dit hjem eller arbejdsplads skal efterlades i, før den pågældende påbegynder arbejdet).
  • Hvor lang tid kan det komme til at tage? (Svaret kan være meget vigtigt, hvis fjernelsen af affald kun er én opgave i en hel række af opgaver, der skal udføres).
  • Vil de pakke dit skrald ind? (Dette er endnu et spørgsmål, der er væsentligt, hvis du har skrald, der kan være farligt. Du vil nok helst ikke have, at asbestfyldt materiale marcheres gennem din ejendom, uden at noget dækker det til).
  • Leverer de deres egen plastik eller folie, hvis de pakker dit skrald ind? (Hvis de ikke gør det, bliver du sandsynligvis selv nødt til at have det klar. Og dette vil naturligvis øge omkostningerne for fjernelsen af affald).

Hvordan finder jeg ud af, hvor meget jeg skal betale en affaldsfjerner?

Din flyttemand vil som hovedregel have en generel ide om, hvad de forventer, at du skal betale. Men det er en god idé at shoppe rundt, og få set mere end et enkelt tilbud. Generelt set, så forvent at betale mere i følgende situationer:

  • Hvis det materiale, du skal fjerne, er farligt og derfor kræver erfaren eller på anden måde specialiseret håndtering.
  • Hvis det materiale, du skal fjerne, er særlig tungt eller stort.

Skal jeg være bekymret for, hvor en affaldsfjerner tager mit affald hen?

Ja, i nogle situationer burde du være det. Disse situationer er, bl.a. hvis du ved eller har mistanke om, at dit affald er farligt – for eksempel hvis der er tale om en form for kemisk affald, eller asbestfyldte byggematerialer.

I disse situationer er det godt at tage kontakt til en ekspert, der har styr på, hvor de sikkert og lovligt kan komme af med dit affald. De vil sandsynligvis videregive gebyrerne for at gøre det.

Hvis du har grønt affald, som du skal fjerne, og du gerne vil vide, at det ender et passende sted, er det også godt at følge med i, hvor din flyttemand har til hensigt, at smide det af.

I andre scenarier - hvis du, eksempelvis bare skal have husholdningsartikler taget med - kan du lige så godt lade din flyttemand gøre, hvad han eller hun vil med tingene (Givet at du ikke tror, ​​de dumper det ulovligt, selvfølgelig).

Anslåede omkostninger for affaldsfjernere

Hvad koster det så af få fjernet affald fra din ejendom? Tja, det afhænger af det affald du skal have smidt ud, samt den afstand, du skal have flyttet det. Disse aspekter påvirker, hvor meget du i sidste ende skal af med. Vi har kigget på de priser, der hyppigst opkræves for en række almindelige opgaver omhandlende bortskaffelsen af skrald, for at give dig en fornemmelse af, hvordan markedet ser ud. 

FlytteservicePris (DKK)
Fjernelse af asbest450 - 2.000 kr.
Fjernelse af mursten370 - 1.250 kr.
Fjernelse af grønt materiale (træ, grene, græs osv.)230 - 600 kr.
Fjernelse af jord400 - 1050 kr.
Fjernelse af paller250 - 700 kr.
Fjernelse af metalskrot180 - 475 kr.

Spørgsmål og svar

  • Der er en række priser, du kan forvente at blive citeret for fjernelsen af affald. For grundlæggende, og ukontroversielt bygningsaffald, forvent at blive citeret for så lidt som 150 DKK i timen, op til omkring 400 DKK. Men priserne stiger, hvis du skal have fjernet mere komplicerede ting. Eller hvis du har brug for nogen til at sortere dit affald, før det tages væk.

  • Selvfølgelig. Men det er en god idé at lade din flyttemand forstå sig på hvor og hvornår du vil have dem til at træde let. Hvis du næsten er færdig med et hjemmebygningsprojekt, og skal have fjernet bygningsaffaldet ville det være en skam, hvis nu din flyttemand kom til at ødelægge noget af dit arbejde på sin vej ud. Endnu vigtigere - du vil ikke have, at en flyttemand skal lade løs asbest flyde omkring. Så det er en god idé at have en samtale om rent arbejde.

  • I sidste ende vil det være, hvad du og flyttemanden er tilfredse med. Men tro ikke, at du skal betale en formue. Et simpelt job som det at få fjernet nogle mursten, burde ikke koste meget mere end 500 DKK - afhængigt af, hvor mange mursten der er. Og husk at flyttemanden kan være i stand til at sælge eller videregive de ting, de tager med sig.

  • Asbestfyldt affald medfører, af indlysende årsager, den højeste flyttepris. Du kan i det mindste forvente tusinder af kroner og potentielt meget mere, afhængigt af, hvor meget affald du skal have fjernet. Men, mindre kontoraffald eller grønt affald burde være ret billigt at slippe af med. Hvis du tænker på at betale for arbejdet på timebasis, lyder omkring 200 DKK i timen for bortskaffelsen af grønt affald meget rigtigt.

Skrevet af
Kvinde med telefon

Find en Afhentning af skrald og affald