dansk

Hvad koster rengøring af kontoret?

Pris guide

200 - 980 kr.

Lav

200,-

Median

330,-

Høj

980,-

Hvad koster rengøring af kontoret

Et ryddeligt arbejdsmiljø fremmer produktivitet og kreativitet. Rod i konferencelokaler og på skriveborde er en stressfaktor i et arbejdsmiljø. Et rent og ryddeligt arbejdsmiljø fremmer fagligheden og motiverer medarbejderne til at yde deres bedste. Derfor er rengøringsmedarbejdere noget, et kontor ikke kan leve uden.

 

Udover nedsat produktivitet, så er der også en øget risiko for at få sygdomme hvis ikke kontorerne regelmæssigt bliver rengjort. Rengøring sikrer derfor både sundhed og trivsel for alle på kontoret. Oftest har man rengøringspersonale til den regelmæssige rengøring, men hvis du har brug for at outsource opgaven for en mere dybdegående rengøring, så koster det for et gennemsnitligt kontor 200 til 330 kr. i timen, alt afhængig af kontortype, størrelse, og placering.

 

Faktorer der påvirker prisen for rengøring af kontor

Rengøringsomkostningerne varierer afhængigt af forskellige faktorer, herunder kontortype, størrelse, placering, servicehyppighed, og den nødvendige servicetype.

 

Kontortype

Typen af kontoret giver rengøringsfirmaet indblik i opgavens omfang, og hvad de kan forvente af kontorets udseende. Forskellige kontorer har forskellige behov, for eksempel er et virksomhedskontor forskelligt fra et callcenter kontor, da sidstnævnte muligvis har flere computerenheder og lydudstyr, såsom høretelefoner og mikrofoner. En børnelægeklinik vil også være anderledes end en tandklinik.

 

Prisen for rengøring af kontor for et virksomhedskontor starter ved 1.960 kr. for små kommercielle rum som tager cirka 10 timer. Et stort kontor vil kræve omkring 70 timers arbejde, hvilket vil koste omkring 13.700 kr. Rengøringsfirmaer vil typisk kræve et ekstra gebyr på 70 kr. i timen for medicinske kontorer og klinikker.

 

Kontorets størrelse

Prisen for rengøring afhænger også af, hvor stort kontoret er, samt antallet af rum der skal rengøres. For et lille kontor på op til 2000 m² vil prisen i gennemsnit være 1.440 kr.

 

Ekstra ydelser

Almindelige ydelser omfatter rengøring af overflader, fjerne synligt snavs og støv, rengøring af gulve, støvsugning af tæppebelagte områder, tømning af skraldespande, og desinfektion af touchpoints som tastaturer og håndtag.

 

Nogle rengøringsfirmaer tilbyder ekstra vedligeholdelsesydelser såsom polstringsrens, gardin- og tæpperensning, genopfyldning af forbrugsstoffer, vinduespuds osv.

 

Hyppigheden af tjenesten

Nogle rengøringsfirmaer tilbyder abonnementsrengøring til en god pris som normalt er billigere end en engangsrengøring. Nogle firmaer tilbyder også rengøring uden for kontorets arbejdstid fordi der kan være brug for det tidligt om morgenen, om aftenen, eller i weekenderne. Daglig eller ugentlig rengøring koster 130 -530 kr. i timen, som kan være højere for forskellige rengøringsteams.

 

Kontorets placering

I lighed med andre ydelser påvirker placering i høj grad omkostningerne. Hvis du bor i København, Århus, eller Odense, så kan en enkelt rengøring koste fra 330 – 530 kr. i timen. Hvis du bor i småbyer eller i landdistrikterne er prisen lavere. Her er nogle eksempler på prisklasser:

  • Århus – 790 kr.  (pr. 1000 m²)
  • København – 980 kr. (pr. 1000 m²)
  • Odense – 770 kr. (pr. 1000 m²)

 

Typen af rengøring og deres omkostninger

For at få en grundlæggende idé om, hvad en rengøring omfatter og dens pris, så kig nedenfor:

 

Regelmæssig rengøringForårs/Grundrengøring
Daglig eller ugentlig basisKvartalsvis, halvårligt eller årligt
Omfatter støvsugning, gulvvask, vinduespuds, rengøring af badeværelse (rydde vasken, tørre spejle, rengøring af toilet, og bad), oprydning af skriveborde, og rengøring af køkken/frokoststue.

Regelmæssig rengøring plus alle de områder der normalt tager tid at rengøre såsom hjørner og afkroge - skriveborde, stole, siddepladser, lyskontakter, fjernbetjeninger, paneler, skærme, døre, gulve, trapper, vægge, og lignende tages også.

For effektivt at rengøre disse områder involverer grundrengøringen normalt specialudstyr eller specielle processer hvilket tager længere tid og dermed er dyrere.

Starter ved 200 – 330 kr. i timen.

Starter ved 200 - 330 kr. pr time pr. person.

Starter ved 850 – 1.830 kr. pr projekt.

 


En rengøringsassistent kan ofte klare 2000-3000 m² i timen i et almindeligt kontormiljø, alt afhængigt af specifikationerne. Det er dog også vigtigt at tage højde for, at priserne kan variere på baggrund af ydelserne. Omkostningerne afhænger også af de desinfektionsmidler og rengøringsmidler, de tilbyder.

 

Professionel hjælp til rengøring

Selvom det er fristende at gøre det selv for at spare på pengene, så kan du spare meget tid og arbejdskraft ved at hyre en professionel hjælp. Her kan du for eksempel benytte Pinploy til at finde en rengøring til dit kontormiljø.

 

Professionelle rengøringsassistenter er gennem deres daglige rutine vant til rengøringsarbejde. De ved derfor præcist hvordan en bestemt opgave skal klares hurtigst og bedst.

 

Professionelle rengøringsassistenter kender også de produkter, de benytter dagligt. De vil have de helt rigtige rengøringsmidler, desinfektionsmidler, samt specialudstyr til enhver form for kontorrengøring. En god rengøringshjælp ved hvad der vil fungere på et virksomhedskontor modsat en tandklinik.

 

Professionelle rengøringsfirmaer overholder de nødvendige sanitære standarder for at holde dit kontors renlighed på et højt niveau. Nogle giver endda et certifikat for rengøringen, der kan blive nyttigt ved en eventuel inspektion.

 

Hvilke andre faktorer påvirker omkostningerne for rengøring af et kontor

Bortset fra ovennævnte faktorer varierer prisen pr. m² også afhængigt af rengøringspakkens specifikke omfang.

 

Køkken og frokoststue

Mængden af køkkener og frokoststuer, samt andre specielle lokaler kan hurtigt medvirke i prisen for en rengøring.

 

Badeværelser

Badeværelser, toiletbåse, og andre sanitære rum kræver ekstra opmærksomhed og særlige rengøringsmidler. Derfor vil de også kunne resultere i flere omkostninger.

 

Vinduespudsning

Vinduespudsning vil også koste ekstra i mange tilfælde. Vær også opmærksom på, at nogle firmaer adskiller udvendig og indvendig pudsning af vinduer som separate ydelser.

 

Hvis du også vil have gardiner og persienner rengjort, så kan du bede om ekstra service som tillæg til den almindelige rengøring. Nogle gardinstoffer kræver specielle løsninger og rengøringsmidler.

 

Fjernelse af affald

Har du også brug for en hjælpende hånd til at indsamle og sortere affald, så kan dette også klares af en rengøringshjælp. Dog vil de fleste kontorrengøringer også have indsamling af affald inkluderet i deres service.

 

Elektronik

Rengøringen kan koste mere hvis du har specielle elektriske systemer og specielt udstyr der kræver omhyggelig rengøring.

 

Rengøring af apparater

Har du brug for at få dine varmeapparater eller klimaanlæg rengjort, så vil det ofte også koste ekstra oveni den almindelige rengøring.

Ønsker du bestemte rengøringshjælp til dit kontormiljø, så kan du benytte Pinploy. Her kan du også få klaret ting som rengøring af loft, vinduespudsning, og tæpperensning. Læg en opgave op på Pinploy i dag og modtag flere tilbud fra de Pinployees der er nærmest dig.


 

FAQ

  • Vælg et rengøringsfirma der har erfaring i håndtering af kontorer. Et rengøringsteam kan være kvalificeret og klare enhver rengøringsopgave for beboelsesejendomme men det betyder ikke nødvendigvis, at de også har ekspertise med at rengøre et kontormiljø. Du bør også kontrollere fleksibiliteten i deres rengøringsplaner, da det kan være du ønsker, at arbejdet udføres udenfor dine medarbejderes arbejdstider.

  • Det afhænger af din placering og vil også afhænge af, om rengøringsassistenterne opkræver for transportomkostningen. Transportomkostningerne kan påvirke den samlede pris.

  • Dette afhænger af kontorets størrelse, dine krav, og antallet af personer du ansætter til opgaven. Industristandarden beregner en time for en rengøringsassistent kan klare ca. 3000 m² for et almindeligt kontormiljø. Bemærk dog, at det tager længere tid at rengøre badeværelser, køkkener, frokoststuer og lignende områder.

  • Det behøves ikke. Rengøringsassistenternes opgave er at gøre alt så omkostningseffektivt og bekvemt for dig som muligt. Derfor vil rengøringsassistenter typisk medbringe deres eget udstyr, rengøringsmateriel, og andre produkter. For specielle præferencer på desinfektionsmiddel og rengøringsmærker er du velkommen til at ønske om dette men forvent ekstra omkostninger.

Det tager mindre end 2 minutter og er gratis.